Reklamačný poriadok
verzia 2/2024
obchodné spoločnosti
DVORAK Company s.r.o.
sa sídlom Dr. Horákové 47, Poděbrady II, 290 01 Poděbrady
identifikačné číslo: 09608486
zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Praze, oddiel C, vložka 338788
ďalej tiež len „predávajúci“
pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.valknut.sk
telefónny kontakt: +420 725 859 205
e-mail: info@valknut.sk
Adresa korešpondencie:
DVORAK Company s.r.o.
Věnceslavy Lužické 1672
50801 Horice
Prevádzková doba: pondelok až piatok od 8:00 do 15:00 hodín
na účely týchto obchodných podmienok ďalej ako „Prevádzkareň“.
Tento reklamačný poriadok predávajúceho upravuje proces reklamačného konania pri uplatnení nároku z zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného kupujúcim – spotrebiteľom prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.valknut.sk (ďalej len „webová stránka“, alebo "webové stránky“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
Samotná zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru, tj. najmä obsah a rozsah práv kupujúceho z chybného plnenia (a z prípadné záruky za akosť), je upravená v Obchodných podmienkach predávajúceho verzia 1/2023 uverejnených na webových stránkach.
Reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“ ) a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (zákon o ochrane spotrebiteľa).
I. Všeobecné ustanovenia:
Kupujúcim sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie spotrebiteľ v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka, tj. "Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje. ", ako aj v zmysle § 1 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa, tj: „fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.“
Reklamácia kupujúceho (uplatnenie nárokov kupujúceho z zodpovednosti predávajúceho za vady):
Reklamáciou sa rozumie uplatnenie nároku kupujúceho z zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru (prípadne zo záruky za akosť), ktorá sa u tovaru dodaného predávajúcim vyskytne a ktorej kupujúci oznámi, špecifikuje a zodpovedajúcim spôsobom predávajúcemu doloží v lehote, za podmienok a spôsobom stanoveným týmto reklamačným poriadkom. Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy je kupujúcim predávajúcemu oznámený výskyt vady tovaru a uplatnené právo z chybného plnenia zakúpeného tovaru. Uplatňovať je možné reklamáciu iba na tovar preukázateľne zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Túto skutočnosť možno preukázať najmä potvrdenkou, účtenkou, paragónom, dodacím listom, faktúrou alebo iným platným dokladom alebo obdobným spôsobom, dosvedčujúcim, že tovar bol zakúpený a zaplatený u predávajúceho (napr. výpis z účtu).
Reklamačným konaním sa rozumie postup predávajúceho po uplatnení reklamácie kupujúcim, ktorého výsledkom je rozhodnutie predávajúceho o oprávnenosti reklamácie a následné uspokojenie nárokov kupujúceho postupom podľa príslušné verzie Obchodných podmienok predávajúceho, či rozhodnutie o zamietnutí reklamácie ako neoprávnené.
II. Lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia
-
Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v období dvoch rokov od prevzatia tovaru av prípade kúpy použitej veci v čase 1 roka od prevzatia tovaru. Súd právo z chyby prizná aj v prípade, že nebola vytknutá bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol kupujúci pri dostatočnej starostlivosti zistiť.
-
Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu oprávnene, doba určená k vytknutiu vady nebeží po dobu, po ktorú kupujúci nemôže tovar užívať. Pokiaľ si kupujúci nevyzdvihne reklamovaný tovar ani v lehote 15-tich dní po tom, čo bol predávajúcim v súlade s týmto reklamačným poriadkom informovaný o vybavení reklamácie, má sa za to, že môže vec užívať.
-
V prípade neoprávnenej reklamácie sa doba určená na vytknutie chyby nepredlžuje.
III. Reklamácia a reklamačné konanie
-
Reklamácia tovaru môže byť urobená osobne alebo písomne na Prevádzkarne predávajúceho na adrese Věnceslavy Lužickej 1672, 50801 Hořice, prostredníctvom správy zaslanej elektronickou poštou na adresu info@valknut.sk či telefonicky na tel. čísle: +420 725 859 205.
-
Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný oznámiť predávajúcemu kontaktné údaje za účelom vzájomnej komunikácie v rámci reklamačného konania, a to najmä adresu trvalého bydliska, resp. adresu, na ktorej preberá poštu, telefónne číslo, adresu elektronickej pošty. Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie („Potvrdenie o uplatnení reklamácie“). Možné spôsoby vybavenia reklamácie (nároky kupujúceho z zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru) sú uvedené v príslušnej verzii Obchodných podmienok predávajúceho (bod 7.12.) . Presnú špecifikáciu vád tovaru, ako aj špecifikáciu práv, ktoré kupujúci voči predávajúcemu uplatňuje, je kupujúci povinný oznámiť súčasne s uskutočnením reklamácie, najneskôr však pri odovzdaní reklamovaného tovaru predávajúcemu.
-
Kupujúci je povinný bezodkladne po uplatnení reklamácie predložiť predávajúcemu tovar v jeho kompletnej podobe so všetkými jeho súčasťami a príslušenstvom alebo, po konzultácii s predávajúcim, jeho reklamovanú časť, ak je táto časť oddeliteľná od celku a nemá jej oddelenie vplyv na fungovanie tovaru, alebo sprístupniť miesto, kde je vec umiestnená (u objemných artiklov) servisnému pracovníkovi reklamácií. V opačnom prípade bude reklamačné konanie prenesúčinnosť zastavené. Predávajúci nie je povinný prijať na reklamáciu tovar, ktorý nie je kupujúcim odovzdaný s požadovanými súčasťami a príslušenstvom.
-
Pri reklamácii tovaru urobeného prostredníctvom elektronickej pošty, alebo telefonicky, informuje predávajúci kupujúceho tiež o adrese, na ktorou má byť reklamovaný tovar kupujúcemu predložený. V prípade, že tovar bude kupujúcim na túto adresu zasielaný, je kupujúci povinný zaistiť dostatočne bezpečný obal tovaru vyhovujúci nárokom prepravy. V prípade, keď tovar bude predávajúcemu zaslaný v zjavne nedostatočnom obale, nemusí byť reklamácia uznaná za oprávnenú. Náklady na prepravu, ako aj iné s uplatnením reklamácie súvisiace náklady, hradí kupujúci sám. V prípade potvrdenia oprávnenosti reklamácie, má kupujúci právo požadovať náhradu nákladov účelne vynaložených pri uplatnení reklamácie (napr. poštovné, náklady na prepravu).
-
Po obdržaní reklamácie predávajúci – ak je to v závislosti od druhu tovaru, charakteru a rozsahu chyby možné - informuje kupujúceho o následnom postupe, približnom dátume ukončenia reklamačného konania, prípadne o predpokladanom výsledku reklamačného konania.
-
Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí tejto lehoty môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
-
Výsledok reklamačného konania predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom kontaktných údajov oznámených kupujúcim pri uplatnení reklamácie zaznamenaných v uplatnenie reklamácie. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie („Potvrdenie o vybavení reklamácie“). Potvrdenie o vybavení reklamácie bude priložené ku tovaru, kópiu si predávajúci ponechá pre účely evidencie.
-
Potvrdenia o uplatnení reklamácie a Potvrdenia o vybavení reklamácie môžu byť obsiahnuté v jedinej listine – reklamačnom protokole.
-
Kupujúci je oprávnený a taktiež povinný sa o priebehu reklamácie informovať buď telefonicky na tel. čísle +420 725 859 205, alebo prostredníctvom e-mailu na adrese info@valknut.sk. V prípade, že tak kupujúci neurobí, potom v súlade s nálezom Ústavného súdu Českej republiky, sp. zn. III. ÚS 2983/08 musí znášať dôsledky, ktoré z jeho nečinnosti v tomto smere plynnú.
-
Ak nevyzdvihne si kupujúci vybavenú reklamáciu do 30 dní odo dňa, kedy musí byť reklamácia vybavená, je predávajúci po predchádzajúcej písomnej výzve zaslanej doporučene kupujúcemu na adresu uvedenú pri uplatnení reklamácie a zaznamenanú na Potvrdení o uplatnení reklamácie, oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo výške 10,-Sk za každý začatý deň omeškania po uplynutí vyššie uvedené lehoty. Ak presiahne výška skladného cenu reklamovaného tovaru, môže byť tento tovar použitý na úhradu skladného. Kupujúci je uzrozumený s tým, že predávajúci je v zmysle § 2126 a nasl. občianskeho zákonníka oprávnený postupovať cestou svojpomocného predaja.
IV. Záverečné ustanovenia
-
Písomnosti doručované kupujúcemu prostredníctvom elektronickej pošty sa majú za doručené najneskôr tretí kalendárny deň po ich odoslaní.
-
Kupujúci je povinný oboznámiť sa s reklamačným poriadkom už pred uskutočnením kúpy tovaru. Prevzatím tovaru od predávajúceho či prepravcu kupujúci akceptuje tento reklamačný poriadok. Reklamačný poriadok je k dispozícii ako dokument na stiahnutie na webových stránkach. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny reklamačného poriadku. Informáciu o zmene či doplnení reklamačného poriadku predávajúci zverejní na svojej webovej stránke bez zbytočného odkladu po prijatí príslušnej zmeny či doplnenia.
-
Reklamačný poriadok je platný a účinný od 6.1.2023, na tovar zakúpený pred 6.1.2023 sa naďalej vzťahuje Reklamačný poriadok verzie 1/2023 uverejnený dňa 6.1.2023
V Podebradoch, dňa 23.7.2024
DVORAK Company s.r.o.